İADE VE DEĞİŞİM POLİTİKASI

 

İade Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

 

  • Alıcının ürünü iade etmesi için ne kadar süresi vardır?
  • Alıcı, ürünü teslim aldıktan sonra (ELEKTRONİK ÜRÜNLER HARİÇ) 14 gün içerisinde Şirket’e iadeye dair talebini gelen fatura veya proformanın üzerine yazılı olarak ürün ile birlikte kargo aracılığıyla iletmek suretiyle iade hakkını kullanabilir. Ürünün tam ve hasarsız olarak ulaşmasını takiben ürün bedeli (Kargo bedeli hariç) Alıcının kartına iade edilecektir. Ancak aslına uygun olmayan, hasarlı ve zarara uğramış ürünlerin iadesi kabul edilmeyecek, bu ürünlerin bedel iadesi sağlanmayacaktır. 

  • Ürün defolu/eksik/farklı ise nasıl iade edebilirim?
  • Ürünler anlaşmalı kurye/taşıma şirketi tarafından tarafınıza imza karşılığı teslim edilecektir. Ürün paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kurye görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kuryeler için kurye görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.

    Taşıma görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kurye şubesinde kontrolünü sağlayarak teslim alabilirsiniz.

    Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun satıcı veya kurye kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız.

    Kurye paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir.

    Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz. 

  • Mevcut kaç tür iade prosedürü vardır?
  • - Ürünü teslim almadan kargo görevlisine iade ettim. 
    Burada teslim almadan iade durumunu, kargo takip numarasıyla birlikte iletişim e-mail adresine iletmeniz yeterlidir. Kargo bedeli müşteriye ait olacaktır.

    - Ürünü teslim aldım ve göndermek için taşıma firmasına teslim ettim. 
    Bu durumda iade etmek istediğinizi ürününüzün fatura veya proformasının üzerine yazarak ürün ile birlikte göndermeniz yeterlidir. Kargo bedeli müşteriye ait olacaktır.

    - Henüz göndermedim, iade sürecini başlatmak istiyorum. 
    Ürününüzün fatura veya proformasının üzerine yazarak ürün ile birlikte taşıma şirketi aracılığıyla göndermeniz yeterlidir ya da ürünün sizden alınmasını talep edebilirsiniz. Kargo bedeli müşteriye ait olacaktır.

     

    1. İade edeceğim ürünü nasıl göndermem gerekiyor?

    Size gelen ürünü geldiğinde paketlendiği gibi veya ona eşdeğer olacak şekilde paketleyerek ürününüzün fatura veya proformasının üzerine iade etmek istediğinizi yazarak, ürün ile birlikte  taşıma şirketi aracılığıyla göndermeniz yeterlidir. Kargo bedeli müşteriye ait olacak şekilde faturanızda yer alan adresimize faturasıyla birlikte gönderilmesi gereklidir. 

  • Ürünün paketine zarar verdim, yine de iade yapabilir miyim?
  • Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir.

  • İade talep ettim, nereden takip edebilirim?
  • Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından ya da Websitesinden belirtilen e-posta adresi ya da telefon numarası üzerinden iletişime geçerek iade talebinizi takip edebilirsiniz. 

  •  Para iadesi ne zaman yapılır?
  • Ürün tam ve eksiksiz olarak tarafımıza ulaştıktan sonra bedel iadesi için Bankanıza talimat verilecektir. Bankaların süreç ve uygulamalarına göre para iadesinin, kredi kartlarına ve banka kartlarına yansıması ortalama 14 iş günü kadar bir süreyi bulabilir. İade edilen ürün bedeli, hesabınıza artı bakiye olarak yansıyacaktır. Kargo ücreti iade edilmemektedir. Detaylı bilgi için bankanızla görüşebilirsiniz.

  • Para iadesi yerini başka bir başka ürün alabilir miyim?
  • Değişim talebinizi tarafımıza iletmeniz neticesinde, her söz konusu olacak duruma göre ayrıca karar verilecektir.

  • Ücret iadesi taksitle mi yapılacak? Kart limitim ne zaman açılacak?
  • Ücret iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı kadar kart limitiniz açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde toplam tutar kadar yapılır ancak banka süreçleri nedeniyle taksit yapılan ay kadar muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek ferde yapılmasına rağmen taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde, +,- bakiye olarak görebilirsiniz.

  • Taksitli yaptığım alışverişin iadesi neden taksitli yapılıyor?
  • Ücret iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı kadar kart limitiniz açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde toplam tutar kadar yapılır ancak banka süreçleri nedeniyle taksit yapılan ay kadar muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek seferde yapılmasına rağmen taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde +,- bakiye olarak görebilirsiniz.





    Cayma Hakkı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

     

  • Cayma Hakkı Nedir?
  • 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince, alıcıların mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren elektronik ürünler hariç 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve herhangi bir cezai şart ödemeden satın aldıkları ürünleri iade etme hakları vardır.

  • Cayma hakkı nasıl kullanılır?
  • Alıcılar, cayma süresi (elektronik ürünler hariç mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde Websitesinde yer alan e-posta adresine mail atmak suretiyle kullanılabilecektir.

    Satıcı, alıcının yazılı iade talebini aldıktan sonra en kısa sürede ürünü iade alıp ürün bedelini alıcıya iade etmekle yükümlüdür. Bedel iadesi ancak ilgili ürünün tam ve sağlam olarak faturasıyla birlikte teslim şartına bağlıdır. 

  • Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler var mıdır?
  • Alıcının, 14 gün içinde mağazaya iade talebinde bulunduğu halde iadesi mümkün olmayan durumlar aşağıdaki gibidir:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler) b) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde e)Tüketici tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmelerde g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde h) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet’in Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli teslimatları ile alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacaktır. j) Elektronik ürünler

     

  • Cayma hakkı sürecinde iade kurye ücreti kime aittir?
  • Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde, iade kurye ücreti alıcıya aittir. Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi kurye ücreti alıcıya aittir. Bununla birlikte alıcı istediği kargo şirketi ile iade etmek istediği ürünü satıcıya gönderebilir. Ayrıca ürünlerin Satıcı tarafından, iade amacıyla teslim alınacağının belirtildiği durumlarda da, Alıcının kurye şirketiyle gönderimi halinde, iade kargo bedeli alıcıdan kesilecektir.

     

  • Ürüne zarar gelmesi halinde alıcı, cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?
  • Mevzuat gereği, cayma süresi (mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde alıcı ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Olağan dışı kullanımdan dolayı oluşacak bozulmalardan ise alıcı sorumlu olacaktır ve bu durumda satıcı iadeyi onaylamayabilir.










    Değişim Şartları:

     

    • Siparişinizdeki bir ürünün beden, renk ya da farklı bir ürün ile değişimini talep etmeniz durumunda, öncelikle müşteri hizmetleri birimimiz ile iletişime geçmenizi rica ederiz. Müşteri hizmetleri ekibimize hafta içi 09:00 - 18:00 saatleri arasında ulaşabilirsiniz. Müşteri Hizmetleri ekibimize ulaşabileceğiniz telefon numarası : 0212 296 79 80

     

  • Müşteri hizmetleri ekibimizin sizi yönlendirmesi ile öncelikle değişimini gerçekleştirmek istediğiniz ürünlerin değişim koşullarına uygun olup olmadığını kontrol ederek, değişim kuralları gereği fatura, değişim sebebinizin açık beyanı ve imzanız ile birlikte anlaşmalı kargo firmasına teslim edilmek üzere paketlenerek hazırlanması gerekmektedir. Değişim kargo bedeli Alıcıya aittir.
  •  

  • Değişim yapılması için iletmiş olduğunuz ürünler depomuza ulaştığında, ekibimiz tarafından incelenerek; kullanılmamış, zarar görmemiş ve yeniden satılmaya uygun olması ve ayrıca diğer iade kurallarına uygun olması ve değiştirmek istediğiniz ürünün stoklarımızda bulunması durumunda yeni ürünün teslimat adresinize gönderilmek üzere sevk edilecektir.
  •  

  • Arada fiyat farkı oluşması durumunda yeni ürünün gönderilebilmesi için aradaki fiyat farkının tarafımıza ileteceğimiz banka hesabına önceden gönderilmesi gereklidir. Fiyat farkı ödenene dek ürünü göndermekten kaçınabileceğimiz gibi, geçen süre içerisinde satın almak istediğiniz yeni ürünün stokları tükenir ise iade politikası işleyecek ve göndermiş olduğunuz ürün iade kabul edilerek tarafınıza satış bedeli iade edilecektir. 
  •  

    Her türlü iade/değişim işlemlerine dair gönderimlerinizi alıcı tercih ettiği kargo firması ile,  HPN Aksesuar Tasarım San. A.Ş adına; Maslak Oto Sanayi sitesi AOS 52 No 9 Maslak / Sarıyer / İstanbul adresine gönderebilir. İadelerinizi gönderebilmek için Müşteri Hizmetleri ekibimize 0212 296 79 80 numaralı telefondan ulaşarak bilgi alabilirsiniz.